Opbrengst 2015

Afgelopen vrijdag heeft de organisatie de opbrengst van het havenVIStijn 2015 overhandigd aan de goede doelen.

De opbrengst van garnalen, beschikbaar gesteld door de gehele texelse garnalenvloot, kwam ten goede van Stichting Kind en Brandwond. Dit was maar liefst een bedrag van €3600,21. Paula Gieles, ambassadrice van stichting Kind en Brandwond, nam het namens de stichting in ontvangst. Stichting Kind en Brandwond zet zich in voor kinderen met brandwonden en hun gezinnen. Zij helpen door middel van het geven van onder andere weerbaarheidstrainingen, het Kiwanies huis (Ronald McDonaldhuis voor kinderen met brandwonden), tienerweken, etc. Paula Gieles zelf gaat mee met de tienerweek. "Als je ziet hoe de kinderen binnen komen en hoe ze verandert zijn als ze naar huis gaan geeft dat echt voldoening, ze knappen er echt van op!"

De opbrengst van het havenVIStijn (visroken, -bakken, -fileren, kokkels, botten, varen met de Bruuzer en de verkoop van een aantal kookboeken), ging dit jaar naar Hospice Texel. Coordinator Tanja Terpstra nam het bedrag van maar liefst €3964,82 namens het Hospice in ontvangst. De organisatie heeft een rondleiding gehad van Tanja door het Hospice en waren zeer onder de indruk, het is een ontzettend mooi huis en goed initiatief. De opbrengst komt onder andere ten goede aan het inrichten van de tuin, maar er zijn nog zoveel meer dingen die financiering nodig hebben dat het zeker op de juiste plek is.